#EdTech paskatina mąstyti kritiškai

Gruodžio 8 dieną mūsų darželyje įvyko NETRADICINĖ „PAMOKA“.? Jau pusantro mėnesio mes dalyvaujame pilotiniame, Nacionalinės švietimo agentūros kuruojamame projekte #EdTech. ?Mums tai tikras iššūkis, nes esame ne bendrojo lavinimo mokykla ir netgi ne pradinė, o ikimokyklinio ugdymo įstaiga. Todėl iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad technologijos, skaitmenizacija ir pasaulis virtualybėje yra ne mums. BET!?

Ar buvote kada nors susimastę, kaip žmogus mokosi geriausiai? ?Gimsta nieko nemokanti asmenybė, ir pati (niekam nenurodant kaip) pradeda vartaliotis, imti daiktus į rankas, ropinėti, vaikščioti, išmoksta kalbėti…‼️‼️‼️ Ir tada atsiranda suaugę, kurie įsiterpia ir pradeda mokyti tą asmenybę kaip ir ką daryti toliau (rašyti, skaityti, spręsti uždavinius, atmintinai žinoti datas, terminus ir kt.). ?O ar jam to reiks ateityje?

Štai toks filosofinis klausimas kilo, kai bendravome su Pauliumi Valiuliu (Google atstovu), aplankiusiu mūsų darželį. Paulius pristatė mums ateities kompetencijas, kurių pagal rinkos tyrimus ir į ateitį žvelgiančių kompanijų poreikius, reikės ateityje. O juk, kiekvienas tėvas augina vaiką ir mokina jį ne tam, kad jis tiesiog žinotų kažką, o tam, kad vaikas tapęs suaugusių, galėtų save aptarnauti, dirbti mėgstamą darbą ir būti savarankiška ir laiminga asmenybė. Todėl ir reikia orientuotis į rinką. Ir štai ką sako Google – ateityje labiausiai reikės specialistų:

1vieta – mokančių spręsti problemas‼️

2vieta – mokančių dirbti komandoje‼️

3vieta – mokančių komunikuoti įvairiais būdais‼️

4 vieta – turinčių kritinį mąstymą‼️

5 vieta – esančių kūrybiškais‼️

Taigi vadyba, užsienio kalbos ir testų sprendimas lieka toli toli….?Kodėl? O todėl, kad neurotinklas? jau pasiekė tokio lygmens, kad už mus tai atlika mašinos, programos ir įrenginiai.Paulius pristatė mums Google galimybes, parodė Chrombukų pritaikymą prie neįgaliųjų, išmokė kaip naudotis tomis opcijomis, kai žmogus nemoka arba negali pats rašyti, skaityti, gerai matyti ar kalbėti. Buvo gera suprasti, kad tiek naujovių ir palengvinančių specialiųjų poreikių turinčių žmonių (ir vaikų tame tarpe) aplikacijų, įskiepių ir pritaikymų jau yra ir kiek dar atsiras ateityje.

?Technologijos žengia į priekį su kiekviena diena, neurotinklas mokosi kas sekundę, vaikai tampa labiau pažengusiais įrenginių vartotojais (niekam jų neapmokius) intuityviai.?

Štai kokios mintys visą dieną gūžėjo mūsų galvose. Ir štai kokios galimybės/grėsmės jau yra ant mūsų slenksčio.

Dėkojame mūsų bendražygiams #EdTech pilotiniame projekte: UAB TeraSky, Nacionalinei švietimo agentūrai, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai.?

Stovykla „Pajusk savo kraštą“

Vasara vaikų darželyje – tai laikas naujiems atradimams, žaidimams ir linksmiems nuotykiams. Šiais metais mūsų lopšelyje-darželyje buvo organizuota vasaros stovykla „Pajusk savo kraštą“. Vaikai patyrė

Plačiau »

Projektas „Colorful emotions“ tęsiasi

Šią savaitę mūsų įstaigos darbuotojai kartu su partneriais iš Panevėžio lopšelio-darželio „Rūta“ dalyvavo nuotoliniame seminare „Psichologinio atsparumo įgūdžių lavinimas. Emocijos ir emocijų reguliavimo praktikos. Mindfulness

Plačiau »