Kovo 13–14 dienomis, įgyvendindami Lat/Lit Interreg projektą „Colorful Emotions“, darželio bendruomenės nariams – tėvams – pristatėme mūsų pedagogų studijuojamus metodus: Montessori ir PECS.
Pedagogės Tatjana Skutkevič ir Ana Reginevič supažindino tėvus su Montessori metodo principais, papasakojo apie jo privalumus ir naudą vaikų ugdymo procese. Tėvai turėjo galimybę ne tik išklausyti teorinę dalį, bet ir praktiškai išbandyti įvairias Montessori priemones. Be to, buvo parodyti vaizdo įrašai, kuriuose matyti, kaip vaikai sėkmingai dirba taikydami šį metodą.
Pedagogės Anžėlika Vasiljeva ir Natalja Kabajeva tėvams pristatė PECS metodą – alternatyviąją komunikacijos sistemą, leidžiančią visiškai nekomunikuojančiam arba tik iš dalies komunikuojančiam asmeniui bendrauti pasitelkiant paveikslėlius, kuriuos jis pasirinkęs rodo aplinkiniams žmonėms. Šis metodas itin naudingas vaikams, turintiems autizmo spektro sutrikimų, nes padeda jiems efektyviau išreikšti savo poreikius ir bendrauti su aplinkiniais. Mokytojos papasakojo apie šio metodo galimybes, etapus ir pritaikymą vaikų ugdyme. Susitikimo metu tėvams buvo parodytos specialios PECS kortelės bei aplankai, aiškiai iliustruojantys, kaip šis metodas veikia. Taip pat buvo paaiškinta, kaip vaikai mokosi naudotis šiuo metodu, kokiais principais jis grindžiamas ir kokiems vaikams jis yra tinkamiausias.
Tėvai aktyviai dalyvavo diskusijose, reiškė didelį susidomėjimą ir uždavė daug klausimų apie abu metodus. Jų įsitraukimas ir susidomėjimas parodė, kad tokie susitikimai yra labai vertingi ir naudingi.
Šį projektą finansuoja Europos Sąjunga. Šis straipsnis parengtas naudojant Europos Sąjungos finansinę paramą. Už straipsnio turinį atsako Visagino l.-d. „Auksinis gaidelis“ (VPC). Jokiomis aplinkybėmis negali būti laikoma, kad jis atspindi Europos Sąjungos nuomonę.











