NEFORMALIOS VEIKLOS

Vaikai mokosi geriausiai per veiklą, kuri skatina jų smalsumą ir kūrybiškumą. Šiame technologiniame amžiuje stiprūs techniniai gebėjimai yra privalumas. Mūsų programa, skirta vaikams sukurti nepaprastą atmosferą, kur vaikai: MOKOSI, KŪRIA, ŽAIDŽIA. Tai užsiėmimai skirti mokyti S.T.E.A.M. (gamtos mokslo, technologijų, inžinerijos ir matematikos) pagrindų.

Šiais metais darželyje yra sudarytos sąlygos papildomai lankyti neformalias veiklas:
Anglų kalba. Užsiėmimai vyksta du kartus per savaitę vakarais, kai vaikai pailsėjo nuo dienos veiklos, jie žaidybine forma mokosi anglų kalbos.

Futbolas. Užsiėmimai darželyje, tai puikus žaidimas kuris padeda išmokti komandinių veiksmų, atrasti naujų draugų, bei kartų linksmai praleisti laiką su jais.

Cirkas. Per užsiėmimus mokomės valdyti savo kūną, išbandome gimnastikos ir akrobatikos elementų, mokomės teisingai bėgioti, šokinėti, balansuoti, siūbuoti raumenis, dirbti su lankais ir kamuoliais. Taip pat mokomės būti dėmesingi, drausmingi, dirbti komandoje ir būti linksmi!

Šokiai. Užsiimant šokiais vaikai mokosi formuoti nepriekaištingą kūno koordinaciją, mokėjimą laikyti kūno balansą. Užsiėmimai formuoja asmenybę ir pakelia savivertę, nes tai gero elgesio, etikos ir estetikos, harmoningo, fizinio, techninio ir psichologinio žmogaus vystymosi „mokykla“. Gražūs kostiumai, graži muzika formuoja nepriekaištingą „skonio“ jausmą. Formuojami vaiko įgūdžiai įžvelgti grožį: gamtos, muzikos, šokio, tapybos - pastovus darbas su savimi - vystoma ir formuojama vaiko asmenybė.

Sportas

Augant vaikui yra reikalingas visapusiškas fizinis ugdymas, todėl trenerio treniruočių metu nėra orientuojamasi tik į vieną sporto šaką. Svarbiausia yra lavinti bendruosius sportinius gebėjimus ir diegti meilę sportui.

Sportas turi būti tarsi linksmas žaidimas, kurio metu galima gerai praleisti laiką ir išmokti naujų dalykų. Treniruočių metu vaikai susiduria ne tik su daugybe fizinio lavinimo užduočių, bet ir išmoksta žaisti komandoje. Juk rezultatų visada pasiekti lengviau, kai turi stipirią komandą.

2–3 metų vaikai dar pakankamai maži judriems žaidimams, jie sunkiai susikaupia ir išlaiko dėmesį, nesilaiko taisyklių. Tačiau jie jau pradeda naudotis vaizduote, gali imituoti gyvūnus, automobilius ir kt. Tačiau pedagogai turėtų judėti kartu, rodyti žingsnelius. Šio amžiaus vaikai mėgsta žaisti su įvairaus dydžio kamuoliukais. Todėl galima duoti ridenti, mesti ir paprašyti, kad atneštų ar pagautų kamuolį.

4–5 metų vaikai jau pakankamai subrendę judriems žaidimams, geba išklausyti, suprasti užduotį, laikytis taisyklių ir dirbti komandoje. Tiesa, daug kas priklauso nuo fizinės ir psichinės konkretaus vaiko raidos. Vaikai atranda džiaugsmą bėgiodami, šokinėdami, šokdami. Pradeda jausti savo kūną, mėgsta išbandyti savo jėgas. Tokio amžiaus vaikai dar sunkiai supranta komandinius žaidimus, tačiau individualiai geba atlikti labai daug dalykų. Tokiems vaikams galima duoti tokių užduočių: bėgimas su kliūtimis, ropojimas tuneliu, jie mėgsta perlipti, peršokti ar tiesiog prabėgti kliūčių ruožą.

6–7 metų vaikai pakankami subrendę įvairaus pobūdžio žaidimams. Stambioji motorika gerai išsivysčiusi, jie nori ir prašo kuo sudėtingesnių pratimų, lengvus mėgsta ignoruoti ir prašo iššūkių. Jiems reikia „išsikrauti" ir atiduoti visą energiją, kuri greitai baigiasi, tačiau taip pat greitai ir pasipildo. Patartina siūlyti kuo įvairesnių užduočių, nes pasikartojančios atsibosta.

Šio amžiaus vaikams patinka bėgioti per įvairias kliūtis ir tai atlikti kuo greičiau. Egzistuoja smarki konkurencija, kuris pirmesnis, kuris vikresnis. Mėgsta žaidimus, kur reikia ką nors pagauti, prabėgti, turi vyrauti „įtampa", kuri sukeltų vaikišką adrenaliną. Aktyviai daliai tinka komandiniai žaidimai, estafetės. Taip vaikai išmoksta pasidalinti, palaikyti vienas kitą, laikytis drausmės ir bendradarbiauti.

MUZIKA

Kai vaikai pamato, išgirsta gyvus instrumentus, dainuojantį mokytoją – kalbėti apie muziką tampa lengviau. Palaikydamas lietuvių liaudies tradicijas, mūsų muzikos mokytoja vaikus skatina domėtis ir įsitraukti į lietuvių folklorą ir susipažinti su daugybe instrumentų. Tautinę muziką norima pateikti šiuolaikiškai, per kitų šalių pavyzdžius, per naujus skambesius ir kūrybą.

Taip pat muzikos pamokose vaikai mokosi įvairių šokių judesių, vaidina spektakliuose. Šokių gebėjimai turi būti ugdomi nuo mažens, nes taip mes formuojame savo asmenybę. Šokis ne tik lavina kūną, judesių koordinaciją, muzikinę klausą ar ritmo pajautimą, bet ir kūrybinius vaiko gebėjimus. Šokis padeda suprasti meno vertę, lavina atmintį bei tobulinti savo socialinius įgūdžius. Vaikai išmoksta dirbti komandoje, ugdo pasitikėjimo savimi ir kitais jausmą.

Visi vaikai visada su didžiausiu nekatrumu laukia muzikos pamokų.

Anglų kalba

Vaikai greitai, lengvai ir ilgam įsimena naujus anglų kalbos žodžius bei struktūras. Juk vaikystėje įgytos žinios – tai vertingi anglų kalbos pamatai, kurie pravers visą gyvenimą.

Mūsų darželio bendruomenė džiaugiasi šaunia draugyste su modernia anglų kalbos mokytoja. Ji stengiasi vaikus išmokyti anglų kalbos taip, kad bendraudami jie mėgautųsi pačiu bendravimu ir suprastų kaip nuostabu yra ne tik suprasti ką tau sako, bet ir pačiam gebėti ištarti. Pamokų programos metodai yra pritaikyti skirtingo amžiaus vaikų grupėms. Smagios, interaktyvios ir kūrybiškos pamokėlės yra visada labai laukiamos.

Baseinas

Fizinis aktyvumas ankstyvoje vaikystėje tiesiogiai teigiamai veikia vaiko raidą. Smegenų sritys, kontroliuojančios rankų ir akių koordinaciją, dėmesio sutelkimą ir koncentraciją, ikimokykliniame amžiuje vystosi ypač sparčiai. Todėl mūsų darželyje šildymo sezono metu veikia baseinas. Vaikai mokosi plaukioti, žaisti vandenyje saugiai, laikytis disciplinos. Vandens poveikis žmogui yra neabėjotinas ir suteikia ne tik džiaugsmo, bet ir stiprina vaikų sveikatą.